پارت ها
راهنماي خريد لوازم خانگي | نظرات درباره لوازم خانگي | معرفي فروشگاه هاي برتر لوازم خانگي | بررسي فروشگاه هاي فرش | بررسي فروشگاه هاي كالاي دندانپزشكي

سایت بهترین ابزار


خواص عسل طبيعي و ۱۳ خاصيت آن براي مردان و زنان

alphabetهمانطور كه گفته شد هر عسل بسته به منبع گياهي كه زنبور از آن تغذيه كرده است ميتواند خواص متنوعي داشته باشد. در زير خواص برخي از اين عسل ها آورده شده است. اگر چه عسل طبيعي تاريخ انقضا ندارد و حتي بعد چندين سال هم فاسد نميشود اما اين به آن معنا نيست كه خواص اين ماده نيز در طول ساليان تغيير نميكند. به طور كلي عسل تازه بيشترين ميزان آنزيم و مواد موثرهي را دارد و هر چه زمان بگذرد ميزان خواص عسل كاهش پيدا ميكند. معمولا توصيه ميشود هنگام خريد عسل، دقت داشته باشيد كه عسل تازه برداشت باشد و يا نهايتا براي يك يا دو سال پيش باشد. چرا كه عسل هر چه قدر بيشتر بماند ميزان HMF آن، كه گفته ميشود يك ماده سمي است افزايش مييابد و عملا خواص عسل طبيعي نيز كاهش مييابد. اما در يك مطلب جداگانه به طور مفصل در مورد مضرات احتمالي عسل طبيعي صحبت كرديم و گفتيم كه مضرات عسل به سه دسته كلي تقسم ميشوند.

8 روش‌هاي ساده اي كه متخصصان براي تبليغ خواص عسل استفاده مي‌كنند

alphabetتاكنون ۱۸ گونه آويشن در ايران شناسايي شده است كه از جملهي آنها ميتوان به آويشن ايراني، آويشن دنائي، آويشن آناتولي، آويشن تفليسي، آويشن خراساني، آويشن كرماني، آويشن قفقازي، آويشن شيرازي، آويشن آذربيجاني، آويشن قرهباغي و.. همانطور كه از اسمهاي بالا هم ميتوان حدس زد، دامنه رويش آويشن در سراسر ايران پراكنده است و از شمال تا جنوب و از غرب تا شرق ميتوان اين گياه را پيدا كرد. آويشن را ميتوان يكي از قديميترين گياهان درماني در طول تاريخ دانست كه فرهنگهاي مختلف از آن براي درمان بسياري از بيماريها استفاده ميكردهاند. به عنوان مثال مصريان باستان از آن به عنوان يك آرامشبخش استفاده ميكردهاند در حالي يونانيها از آن به عنوان بخور و در حمامها براي سلامت مجاري تنفسي استفاده ميكردند. آويشن خواص اثبات شده و علمي زيادي دارد كه در زير و در غالب يك اينفوگرافي به مهمترين آنها اشاره كردهايم. همانطور كه گفته شد خواص عسل آويشن بسيار وابسته به گياه آويشن است. چون به نوعي ميتوان عسل را عصارهاي از گياه دانست.

عسل خام در برطرف كردن شوره عالي است.

dishwasherبراي تهيهي اين ماسك مو ابتدا روغن زيتون را گرم كنيد. دو قاشق غذاخوري عسل را با يك قاشق غذاخوري روغن زيتون اضافه كنيد. ميتوانيد در تهيهي اين ماسك از يك عدد سفيدهي تخممرغ استفاده كنيد. مواد را خوب با هم تركيب كنيد. ماسك را روي موهاي مرطوب خود قرار دهيد. اجازه دهيد ماسك به مدت تقريبا ۱۵ دقيقه روي موها بماند. سپس موهايتان را طبق روال عادي با شامپو بشوييد. اين ماسك مو همچنين به درمان خشكي مو كمك ميكند. عسل خام در برطرف كردن شوره عالي است. يك قاشق عسل را با مقدار مناسبي آب مخلوط كنيد و آن را روي پوست سر خود ماساژ دهيد. اجازه دهيد مخلوط به مدت تقريبا ۳ ساعت روي پوست بماند. سپس موهاي خود را طبق روال عادي با شامپو بشوييد. اگر دچار شورهي مو هستيد، يك بار در هفته از اين ماسك مو استفاده كنيد. پاكسازي كف سر يكي ديگر از خواص عسل به شمار ميرود.

يادداشت هاي تفصيلي در مورد خواص عسل به ترتيب گام به گام

alphabet۱. مضرات ناشي از آلرژي: مضرات ناشي از آلرژي زماني اتفاق ميافتد كه فرد به عسل خام به خاطر وجود گرده گل در آن حساسيت دارد، آلرژي به عس خام معمولا با علائم چون تنگي نفس، سرگيجه، حالت تهوع، ورم كردن زبان و… همراه خواهد بود كه در صورت مشاهده هر كدام از اين علائم بهتر است مصرف عسل را قطع و در صورت تشديد علائم به پزشك مراجعه كنيد. ۲.مضرات ناشي از مصرف زياد: همانطور كه گفتيم بيش از ۹۰ درصد از وزن خشك عسل را قندها يا همان كربوهيدارتها تشكيل ميدهند. در نتيجه استفاده بيش از حد از عسل طبيعي ميتواند باعث اضافه وزن شود. پيشنهاد ميشود براي بهرمندي بهتر از اصولي از خواص عسل حتما مطلب ميزان مجاز مصرف روزانه عسل را مطالعه كنيد. همچنين استفاده بيش از حد عسل ميتواند باعث بالا رفتن سطح قند خون در افراد شود و باعث بروز مشكلاتي به ويژه براي افراد ديابتي شود. ۳. مضرات ناشي از باكتريهاي عسل: همواره توصيه ميشود تا از خوراندن عسل به نوزادان زير ۱۲ ماه خودداري شود. علت اين امر احتمال وجود اسپورهاي باكتري به نام Clostridium botulinum در عسل است كه ميتواند براي نوزدان خطرناك باشد. اما معده افراد بزرگسال به راحتي ميتواند اين باكتري را از بين ببرد.

Grease dishesچرا برخي از عسلها روشن و برخي ديگر تيره هستند؟ روشن يا تيرهبودن عسل به اين بستگي دارد كه زنبورهاي سازنده آن، شهد را از چه گياهي گرفتهاند. براي مثال، گندم سياه (گياهي از دسته شبهغلات)، عسل تيره ميدهد. از نظر تغذيهاي، شواهدي درباره خواص عسل تيره و روشن وجود دارد كه نشان ميدهد عسلهاي تيرهتر نسبت به عسلهاي رنگ روشن، آب كمتر و آنتي اكسيدان بيشتري ورزش خلاقانه براي كودكان دارند. ميزان شيريني طعم عسل، بسته به منبع گل ميتواند متغير باشد. استفاده از عسل به عنوان يك شيرينكننده طبيعي، از بين برنده سرفه و محصولي موضعي براي زخمها و جراحتهاي جزئي، بيخطر است. هرگز به نوزاد عسل ندهيد! از دادن عسل، حتي مقدار خيلي كم، به نوزادان و كودكان زير يك سال خودداري كنيد. عسل ميتواند باعث يك بيماري نادر و جدي در دستگاه گوارش (بوتوليسم نوزادان) شود. اين بيماري در اثر قرارگرفتن در معرض اسپور يا هاگ كلستريديوم بوتولينوم (يك نوع باكتري غير هوازي) ايجاد ميشود. باكتريهاي حاصل از اسپور در روده نوزاد رشد كرده و تكثير ميشوند و سم خطرناكي توليد ميكنند.

  1. ماسك پاك كننده منافذ عسل
  2. پيشگيري و درمان عفونت ادراري
  3. خوردن عسل چطور آلرژي رو درمان ميكنه
  4. ماسك مو عسل براي كاهش شكنندگي مو

alphabetدر اين بين عسل آويشن يكي از بهترين عسلها براي مشكلات مجاري تنفسي است، كه علت آن هم مقادير بالاي آنتي اكسيدان موجود در اين عسل است. مشكلات معده آنقدر مختلف و شايع است كه بعيد است شما يا يكي از افراد خانوادتان دچار يكي از آنها نباشيد. نفخ معده، زخم معده، رفلاكس معده و عفونت معده از مهمترين مشكلات معده به شمار ميآيند كه عسل ميتواند مرهم مناسبي براي آنها باشد. عسل، يكي از قويترين مهاركنندهها بر ضد التهابات گوارشي و زخمهاي معدهاي است كه توسط باكتري به وجود آمده اند. اگر چه رژيم غذايي نامناسب عاملي مهم در ايجاد زخم معده است اما باكتري هليكوپيلوري يكي از عوامل اصلي در ايجاد اين عارضه است. در تحقيقي كه در سال ۲۰۱۶ انجام شد محققان به اين نتيجه رسيدند كه عسل خاصيت ضد باكتريايي و ضد ميكروبي دارد و ميتواند هليكوباكتر پيلوري كه عامل ايجاد زخم معده است را از بين ببرد. پيشنهاد ميشود براي بهرمند شدن از خواص عسل براي بهبود زخم معده، از محلول عسل و آب ولرم استفاده شود.

alphabetكافئيكاسيد موجود در عسل آويشن باعث ميشود تا خانمهايي كه قاعدگي دردناكي دارند تسكين يابند. براي اينكار ميتوانيد تكهاي زنجبيل تازه را درون آب به مدت ۱۰ دقيقه بجوشانيد و اجازه دهيد تا كمي سرد شود سپس به آن عسل آويشن و آبليمو اضافه كنيد. ميتوانيد از اين نوشيدني در طول دوره قاعدگي استفاده كنيد. يكي ديگر از خواص عسل آويشن تاثير آن بر روي بهبود عملكرد دستگاه گوارش است. اين عسل تاثير زيادي بر روي هضم غذا داشته و ملين خوبي نيز به شمار ميرود. اگر به صورت مدوام از اين عسل استفاده شود باعث فعاليت طبيعي جهاز هاضمه ميشود. همچنين اگر اين عسل با ساير غذاها مصرف شود اسيدهاي اضافي را كاهش ميدهد. همچنين براي درمان امراض معده مانند زخم معده، ورم معده و روده دارويي مفيد بوده و به علت داشتن آهن و منگنز به هضم غذا كمك ميكند. ترشح شيرهي معده را به حالت طبيعي برگردانده و دردهاي معده را از بين ميبرد.

  • ضد اسپاسم
  • موز: يك عدد
  • شير: ۵۵۰ ميليليتر
  • توتفرنگي: يك فنجان

Benefits of honey for womenعسل آويشن يكي از عسلهاي معروف و پرطرفدار در بين ايرانيان است، و همانطور كه از نام آن پيداست از گلهاي گياه آويشن به دست ميآيد. علت محبوبيت اين عسل را ميتوان به خواص عسل آويشن در درمان بسياري از بيماريها و همچنين طعم ويژه آن مرتبط دانست. با اين وجود، متاسفانه به خاطر عدم تحقيقات علمي بر روي عسل آويشن در ايران و همچنين عدم بازاريابي موثر، اين عسل در سطح دنيا چندان شناخته شده نيست. مشخصات عسل آويشن چيست؟ رنگ: اگرچه رنگ اين عسل بسته به منطقه و مدت زماني كه نگهداري شده است متفاوت خواهد بود اما به طور معمولا رنگ آن كهربايي تيره است كه كمي نيز به قرمزي ميزند. طعم و بو: اين عسل شيريني متوسطي دارد و داراي رايحهاي شديد و طعم ماندگاري است و نسبت به ساير عسلها از طعم قويتري برخوردار است. در كل بو و طعم خاصي دارد. زمان برداشت: زمان برداشت عسل آويشن بسيار وابسته به منطقهاي است كه اين گياه در آن قرار دارد.



ارسال توسط سورنا
نظرات (0)
[ ]